MyePH

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

Hari ni, hari baru bagi aku...

Dari seorang lelaki...aku menjadi seorang suami...dan hari ini (sebenarnya lebih tepat malam tadi 16 Mei 2010 jam 10:17 malam) aku dengan rasminya menjadi seorang Ayah - Abi Humairah...

Satu hadiah yang amat istimewa kepada aku, kepada isteri aku. Lahirnya Humairah pada Hari Guru, Hadiah Hari Guru yang teristimewa kepada Enie.

Segalanya semacam mimpi. Asalnya berjumpa dengan pakar hanya untuk Follow-up biasa bagi kandungan. Nak  dijadikan cerita, masa pemeriksaan dugupan jantung kandungan, tiba-tiba degupan Humairah jatuh sehinga 81 dan doktor mencadangkan kelahiran dilakukan pada hari itu jugak dengan ulangan pemeriksaan seterusnya pada jam 2 petang. Alhamdulillah...degupan kembali normal dan pemeriksaan seterunsnya pada jam 8 malam lebih mengejutkan apabila degupan tetap tidak stabil dan kadar degupan rendah lebih lama yang memaksa doktor untuk membuat keputusan segera, aku waktu tu masih berada di Keroh. Lantas bergegas aku ke Sungai Petani dan sempat jugak aku temankan isteri sebelum pembedahan dilakukan.

Pembedahan dilakukan jam 10:00 malam dan berakhir pada 10: 40 malam dimana kedua-duanya - ibu dan anak selamat. Alhamdulillah, Syukur yang tidak terhingga kehadrat Allah SWT atas kurnianya.

Kali ni aku tak dapat nak sertakan foto anak aku yang comel tu (cam ayah dia) sebab Humairah masih dibawah pengawasan 24 jam oleh pakar, tapi aku dah tengok dia, dah pegang dia, dah cium dahi dan pipi dia, dah azan dan iqamah kan dia...cuma ibu dia jer yang belum dapat tengok dia (kecuali masa kelahiran tu, ibu dia dapat tengok sekejap). Humairah sihat wal afiat.

Sekalung penghargaan dan terima kasih kepada rakan-rakan yang mengambil berat.

Wassalam.

@hmadHiRO & Enie - Amanjaya Specialist Centre, Sungai Petani, Kedah.

Categories:
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers