MyePH

Assalamualaikum....
Ada sebuah cerita yang ringkas, tapi saya pasti…jika direnung dengan sedalam-dalamnya akan membawa pengertian yang amat mendalam. Mungkin setiap orang akan memahami dan beranggapan yang berlainan mengenainya, namun sememangnya saya pasti ianya akan meninggalkan mesej yang begitu indah dan bermakna…>>
_____________________________________________

Seorang anak gadis kecil bersama dengan bapanya sedang melintas sebuah titi. Bapanya yang sedikit kerisauan tentang anaknya meminta anaknya itu lalu berkata, “Sayang…genggam tangan ayah supaya kamu tidak akan terjatuh ke dalam sungai ini”.
Kemudian, si anak membalas, “Tidak, ayah... Ayah lah genggam tangan saya”
“Kenapa pula? Apa bezanya?” balas si bapa yang keliru.
“Terlalu besar perbezaannya” jawab si anak.

“Jika saya yang menggenggam tangan ayah dan semasa itu sesuatu terjadi kepada saya…kemungkinan besar saya akan terlepas genggaman tangan saya dari ayah.
Tapi, jika tangan ayah yang mengenggam tangan saya…saya yakin sekiranya apa jua pun yang akan berlaku…saya yakin ayah tidak akan melepaskan genggaman tangan ayah dari saya...
sebab saya tahu bagaimana dalamnya sayang ayah kepada saya...sudah tentu ayah tidak akan membiarkan sesuatu terjadi kepada saya”
_____________________________________________

Jadi…sesungguhnya, genggamlah tangan seseorang yang menyayangi diri anda daripada mengharapkan dia menggenggam tangan anda…

Mesej ini ringkas…tetapi member pengertian yang begitu besar.

Renungkanlah…
Wassalam....

Categories:
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers